Het dagelijks nemen van multivitaminen kan een goede basis vormen voor je gezondheid. Het kan je ook beschermen als je stress ervaart, slecht slaapt of niet regelmatig beweegt. Zelfs met het perfecte dieet krijg je niet alle voedingsstoffen binnen die je eigenlijk nodig hebt. Daarom is het slikken van voedingssupplementen geen gek idee. Haal je supplementen bij Prosupplements: hoogwaardige voedingssupplementen. Wij vertellen welke je zou moeten nemen en waar ze goed voor zijn. 

Vitamine D

Vitamine D helpt ons lichaam calcium te absorberen en dat is belangrijk voor de gezondheid van de botten. Als je niet genoeg vitamine D binnenkrijgt, heb je grotere kans op haaruitval en bot- en rugpijn. Vitamine D kun je krijgen van de zon, maar de realiteit is dat meer dan 40% van de mensen hun vitaminen niet van de zon krijgen. Vitamine D is ook moeilijk te vinden in voedsel, dus daarom zou je een supplement moeten slikken. 

Magnesium

Magnesium is vooral belangrijk voor onze botgezondheid en energieproductie. Magnesium heeft echter meer voordelen dan dat: het kan stress verminderen, slaapproblemen verlichten, de spier- en zenuwfuncties reguleren en het maakt eiwitten aan. 

Zink

Zink is meestal laag bij oudere mensen en bij iedereen die veel stress heeft. Zink ondersteunt ons immuunsysteem en helpt ons lichaam koolhydraten, eiwitten en vetten te gebruiken voor energie. Het helpt ook bij het genezen van wonden. 

Vitamine B12

Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen. Rode bloedcellen zijn nodig om zuurstof in je bloed te vervoeren. Daarnaast is vitamine B12 nodig voor een goede werking van het zenuwstelsel. Vitamine B12 maakt je lichaam niet zelf aan en moet je dus uit voeding halen. Veganisten of vegetariƫrs hebben een grotere kans op vitamine B12 tekort omdat dit vooral in voedselbronnen te vinden is, zoals vlees, gevogelte, vis en eieren.